onsdag 8 april 2015

dagvill




Alla dessa vägar, stigar... målet.
Jag får konsultera min kalender för att försäkra mig om att det är onsdag idag. Dessa aftnar och röda dagar och ledigheten ställer till det. Å andra sidan har jag inte så mycket tider att passa. Idag ska jag dock, äntligen, ha en kort genomgång med en av instruktörerna på gymmet. Det är dags att lägga en lite svårare övning till mina andra styrkedito - marklyft. Jag har sett på instruktionsfilmer på Youtube, och kollar på andra på gymmet, för att se hur en gör, men jag vågar inte chansa. Jag är alldeles för rädd om rygg och knän och whatnot, för att riskera skador. Bättre då att lära sig av en som vet och som kan se hur jag gör och korrigera mig, om det behövs.

I morgon drar jag i västerled, för ett par dagar hos mannen i mitt liv. Han har önskat sig lasagne och givetvis ska jag laga till en alldeles särdeles delikat sådan - och baka kanelbullar, dessutom! Vi ska bara hänga, prata och kanske köra till Ullared för att stasha jordnötssmör och lite andra förnödenheter. Det säljs nämligen sådant, av bästa kvalitet, i denna Helvetets Port... och då får en ju offra lite.

Äntligen, äntligen har jag fått tummen ur och sytt gardiner av det härliga tyget jag köpte i... november. Vilket lyft det blev! Jag känner värme och glädje och får lust på att ställa till en middag, igen!

Före...


... och efter!
Igår pratade jag inte med någon på hela dagen. Ni som lever själva vet att det ibland kan bli så. Inget märkvärdigt med det, förutom att det blev lite komiskt på affären, när jag skulle hämta ut ett par små paket på kvällskanten, och inte fick fram ett ord. Jag var tydligen hes, men hade inget märkt. Haha! Nå... idag ska jag sjunga upp mig lite innan gymmet, då.

(Åh, ja... jag önskar...)

Inga kommentarer: