onsdag 8 februari 2017

en kort verklighetsflykt


När jag fyllde år i november fick jag en biljett till Metallica i födelsedagspresent av Matilda och Mike. Igår vad det dags att gå på konserten, i nya Royal Arena, i Köpenhamn. Det var jag, Mike, en av hans kompisar och kompisens vän. Perfeka sittplatser. Jo, sittplatser. Hur vuxet och bekvämt som helst och eftersom vi satt långt ner på läktaren satt vi både nära och kunde se scenen. Göttast var det när de körde lite äldre grejer och bäst av allt var Master of Puppets. Galet energisk!

Sigrun fixar frukostdisken!


Idag hade jag tagit ledigt och fick äta frukost och gosa och leka med Sigrun, vara med och lämna henne  på förskolan och så ta en rask promenad till Emporia för ett par ärenden, tillsammans med Matilda, och sedan tog jag tåget hem. Som vanligt känns det en smula kvävande att komma hem till Byn, men det är ju som det är. Det känns i alla fall som en slags lyx att ha en dag mitt i veckan då jag kunde gå och kolla i ett par butiker (givetvis en bokhandel...) och ta en fika. Bara sådär, liksom.

Sixten blev i alla fall glad att se mig hemma igen.

Inga kommentarer: