söndag 12 februari 2017

på laddning


Gråkall helg. Jag gör inte så mycket. Gårdagens källardammsugning blev inte av eftersom jag upptäckte att dammsugarpåsen var full och att jag inte hade några fler hemma. Oj, så synd... Nå, jag har köpt nya, online, och får väl ta det nästa helg, då. Men jag diskade och körde ett par maskiner tvätt. Jag lyssnade på några avsnitt av Lärarpodden, läste senaste numret av Tidningen Gymnasiet och på min väg hem till goda vännen, för middag och trivsel, tog jag en rejäl omväg i den kalla, fina kvällen och fick mig en bra dos frisk luft och motion. Sedan bjöds jag på god, vegansk (!) mat och ett ljuvligt vin i flerahundrakronorsklassen (vännen har en grym vinkällare), lite skönt snack och dessutom lärde de mig hur man spelar Skip-bo, innan jag traskade hem igen, i vinterkvällen.

Idag, då. Ptja. Lite sovmorgon. Långsamt morgonkaffe medan jag killar Sixten bakom örat och kollar en hel serie, på YouTube, om hur en sekt påverkar sina medlemmar på ett alldeles vidrigt sätt. Jag är väldigt intresserad, ja rentav fascinerad, av den sortens mekanismer och fastnar i timmar. Men... jag hinner också köra en tvätt, sortera ur en bokhylla och lägga bönor i blöt. Vetefan om jag inte ska vattna mina växter, också. Och ta ännu en promenad (knät känns fint nu, men jag fegar för att springa...).

Jag är säkert sjukt lat men jag ser det som att jag laddar för att palla arbetsveckan.




Inga kommentarer: