söndag 19 februari 2017

livet som...

... småbarns"förälder" är ganska upptaget. Jag ägnar Sigruns middagssovningstid åt att diska, dammsuga och hinna slänga mig i fåtöljen med en mugg kaffe. I övrigt är det full rulle med mat och lek och promenader och mer mat och lek och så byta blöjor och leka lite till och läsa sagor och sjunga och prata och så lite mer mat. Till frukosten får hon se katt- och hundvideor på Youtube. Mycket populärt. När Sigge däckar för natten är jag nära att göra det jag också. Men det är så roligt! Kvick att förstå och skojig att prata med. Hon pratar nästan hela tiden. Önskar att jag förstod vad hon sa... mer än "sitta där", "mamma", "daddy", "hejhej", "byebye", "bajs", "tack", "skål!", "skor", "gå" och "nej". Några ord till kan hon, men dessa är de mest frekventa, just nu.

Igår tog jag en PW/springrunda (joggingvagnen är med!) med ett par ponnystopp och en stund i en lekpark. Idag hade vi med bröd till änderna. i Bjurbäcken. Sigrun var galet lycklig! Det behöver liksom inte vara mer muntrationer än så.

Annars? Inget, faktiskt. Sportlovsledig nästa vecka och enda planen är att vara med Sigrun. Det blir bra.

(en av Sigruns favvisar just nu)

2 kommentarer:

Anonym sa...

det blir ett bra lov!

magda sa...

Ja, det verkar så! :)