tisdag 9 januari 2018

saltgruvan

Två dagar på terminen avverkade. Det ska nog gå bra, det här, även om jag är sjukt trött och gärna hade lagt mig redan för en timme sedan. De här två dagarna har varit A-dagar och trots att vi haft en del gemensamt arbete har jag ändå hunnit med mer än jag tänkt så att jag i princip planerat allt fram till, och förbi, sportlovet. Det känns bra. Väldigt bra. Jag tänker vara mycket snäll mot mig själv, den här terminen. Den här veckan går jag inte ens upp mitt i natten för att hinna gymma innan jobbet. Och nästa vecka ska jag mjukstarta. Kanske rentav ta mig en sovmorgon, när schemat tillåter? Och det var rätt fint att träffa en del av kollegorna. I Emmaboda brukade jag faktiskt längta lite efter en del av kollegorna, efter längre ledigheter, men det gör jag inte här. Än. Det finns dock potential för det.

Jag har för övrigt jobbat hemma i eftermiddag, efter att ha haft tandläkartid i Svedala mitt på dagen. Jag fick betydligt mer gjort än om jag suttit i det surriga arbetsrummet och dessutom slängde jag på ett buljongkok som efter rejäl reducering fick bli basen till en underbart god ramen. Det ska jag laga igen!

Nu: tandborstning och kvällsprocedur och sedan tänker jag krypa ner under täcket med min ljudbok. Sömn är viktigt!

Inga kommentarer: