fredag 12 januari 2018

summa summarum

Fredagskväll i stugan. Mitt mål för veckan var att ha en lugn, trivsam, tydlig och effektiv vecka - och det gick vägen. Därför kändes det extra bra att köra hemåt i det fallande mörkret, hänga lite med Sigrun (vi har ätit skorpor, stekt köttbullar och kollat igenom vad jag kan tänkas ha i min ryggsäck) och Mike. Nu hägrar en bra bok och kaaaanske ett glas vin. Sedan: sängen. I morgon kör Linus och jag upp till Falkenberg för att packa ihop hans grejer och, på söndag, köra ner dem till Malmö. Full speta, alltså - men också trivsamt att greja tillsammans, prata och umgås.

Den här veckan har jag också anmält intresse på några lägenheter, varav en ser väldigt mysig ut och med bra läge, dessutom. Jag tror inte jag får dem, men jag har åtminstone ökat min aktivitet och har också namn på personer jag kan ringa och prata med. Jag tror på den formen av bostadssök, så länge det inte handlar om kommunala bolag. Där är förtursmöjligheterna noll och köerna når halvvägs till månen.

Annars, då? Ptja. Det är som det är. Jag hostar och skrälar fortfarande. Ingen ork, eller lust, till träning. Jag läser desto mer. Fyra på gång samtidigt nu. Nästan som i fornstora dar. Var sak har sin tid.

Inga kommentarer: