onsdag 23 juni 2010

sansa sig

Jag måste coola ner mig. Jag kan inte, måste inte ha precis alltalltallt klart till varenda dag av den här sommarskolan. Jag har tillräcklig erfarenhet för att också kunna vila i den och se vad som händer. Därför behöver jag inte heller vara på plats en hel timme innan lektionsstart baföratt, liksom. Jag sätter min hitre (heter det så? Annars gör det det nu...) gräns vid åtta och fyller kaffemuggen ännu en gång. Lyssnar på nyheterna på P1-morgon och öppnar balkongdörren så att sommarens ljud och dofter kan komma in i mitt hem. Jag sätter en bortre gräns också. Inte en minut efter fyra. Basta! Jag vill ha tid att handla lite att sätta i mitt kylskåp, kanske strosa förbi biblioteket och sedan ändå hinna sitta en stund på balkongen, sticka på Matildas tubsjal (som ser ut att bli ljuvlig!) och titta på min röda pelargon. Och fika, prata och skratta med Catharina! Det är ju sommar, för tusan!


Emmaboda 23 juni, 2010

4 kommentarer:

Matilda sa...

BRA där! Prestationsprinsessan kan slänga sig i väggen!

magda sa...

Erhm... just så... ^^,

Fru Myrkheimr sa...

Andas, du mår mycket bättre av att andas. Du måste inte alla måsten, bara för att du kan.

magda sa...

Sant där, Fru Myrkheimr!