lördag 4 juli 2015

a woman's gotta do osv...

Lite sällsynt skugga...
Springa på eftermiddagen eller kvällen, är inte att tänka på för min del i den här härliga, ljuvliga, underbara, grymma värmen. Men efter att enbart ha ägnat mig åt annan träning sedan förra lördagens snedsteg var längtan för stor. Så... vad göra?

Ptja... jag tänkte att om jag kan sätta klockan på mitt i natten och ge kroppen en chans att vakna så kanske jag kan prova det där med morronlöpning som folk yrar så lyriskt över.

Följa vägen ner mot havet...


Sagt och gjort. Halvsju ringde klockan. Det hörde jag inte. Kvart i ringde den igen och jag blev förbannad. Vem i HELVETE..? Jag själv, uppenbarligen.

Nå. Jag fick så småningom mina trötta ben över sängkanten, på med löparkostymen och den så här års obligatoriska kepsen, drack några klunkar vatten och plötsligen befann jag mig ute i det fantastiska öländska landskapet. Springandes, that is!

... och vända här (ser ni späckhuggaren?)



Det där med "morronsvalka" visade sig vara en myt och i den allmänna förvirringen hade jag givetvis glömt vattenflaskan i stugan, men 8 km blev det ändå.

Så... är jag en morronlöpare nu? Hell NO! Men... a woman's gotta do what a woman's gotta do. Typ.

Utsikt från "duschen"...


Och ja... det var faktiskt alldeles galet skönt! Inte minst att nakenchocka kossorna bakom stugan, när jag uteduschade där. Även om jag låtit vattnet (som jag dragit hem från den gemensamma kranen nere vid hamnen) stå och värmas i ett par stora hinkar så var det ju inte särskilt varmt. Det var ganska kallt. Men det svalkade av mig, och det med besked.

Gott sedan att, nästan pånyttfödd, kaffa och frukostera på verandan.


Nu väntar dagen på mig!

Over and out.

Eders,
semesternjutande...

-M.













10 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Har du varit i Stenhusa? Här hittar du dit:
http://www.naturbokhandeln.se/

magda sa...

Jag var där idag! ;)

Anonym sa...

Blev det någon kikare? Eller du köpte en fjärilshåv (det gjorde jag när jag var där för en månad sedan) och ska börja med trollsländor?

magda sa...

Ja... det blev en kikare! Det fanns en triljard att välja på och de flesta var blixtedyra. Jag valde en som kostar som ett par bättre löparskor. OM jag fastnar... köper jag troligen upp mig.

De hade massor av böcker också men jag kunde inte välja...

Anonym sa...

Jag vet, en kikare för 20 000 är vansinnigt, jag har en för hälften av det, men man kan få en bra för lite över en tusenlapp. Man ska dock undvika kikare för några hundralappar och som säljs av typ Clas Ohlson, sådana kan man se något vettigt alls med. En bra bok är också viktigt. Köp Fågelguiden : europas och medelhavsområdets fåglar i fält, den kostar lite över 200 spänn och har fantastiska illustrationer. Du kommer att upptäcka att det där som verkade så svårt är ju fullt möjligt. Det är så roligt! Varar resten av livet!

magda sa...

Stod och höll den i handen. Tjejen i butiken ansåg också den vara den bästa. Får väl bli ett återbesök, helt enkelt.

Jag tror kikaren jag köpte är helt okej, för nu.

Vi får väl se vad det blir av detta. Om inte annat är det ju roligt att lära mig lite fler arter. Jag vet ju inte ens vad det är för fåglar i min trädgård... Haha...

Anonym sa...

Du kommer bli grym skådare!

magda sa...

Det är givetvis min ambition! ;) :D

Anonym sa...

Ha-ha! Det slutar med att vi åker till Sydamerika tillsammans och jobbar på omöjliga flugsnappare i Amazonas.

magda sa...

Hoho! Som sagt... jag är en utmärkt bärare och assistent, om inte annat!

Men först måste jag ta itu med möjliga dito i Emmaboda. ;)