fredag 10 juli 2015

när det blåser snåla vindar...


... och solen bara lyser med sin frånvaro kan man springa sig varm. Det gjorde jag idag och uppvägde därmed upplevelsen av av att delar av gårdagen var skit, eftersom jag inte sprang som jag hade tänkt (skyllandes på friska vindar, regn och att jag glömt löparjackan hemma i Byn...).

Känslan igår kom sig av att jag inte följt min plan. Annars kan träningsfria dagar vara helt underbara. ÄR underbara! Men bara om de ingår i vad jag tänkt mig, inte när de bara är ett resultat av... lättja. Men idag sprang jag, alltså. Planen var att åtminstone avverka 6-7 kilometer men när jag väl kom igång var det ingen hejd på mig och det hann bli 11,5 innan jag var tillbaka vid stugan. Varm!

Sedan värmde jag vatten i vattenkokaren, blandade ut med kallvatten i en stor hink och tog mig en sådan där underbar utetvagning, igen. Korna bakom stugan var helt ointresserade och skulle det händelsevis ha varit någon fågelskådare ute på strandängarna, som fick in mig i kikaren, så får jag väl bjuda på det, då. Ljuvligt hursomhelst - och så in i stugan och dricka kaffe och lyssna på Sommar i P1 och sedan sträcka ut mig på sängen, under en skön filt, med Slutet på Mr Y, av Scarlett Thomas.



Inga kommentarer: