tisdag 7 juli 2015

this ordinary life

När jag öppnade ögonen i morse och glanade ut genom sovrumsfönstret såg himlen ut att vara blå. Jag gjorde ett snabbt övervägande och bestämde mig för att kliva upp, på direkten. Det hade mer att göra med en god natts sömn än löften om sol. För det är märkligt så extra gott jag sover i min egen säng, ändå. Vaknar i hyfsad tid. Utvilad. Däremot är det andra natten i rad jag drömmer om jobbet. Visserligen roliga, alldeles vardagliga drömmar - inte av mardrömskaraktär, alltså - men så kan jag inte ha det. Jag har ju semester för tjyvingen! Fast det var lite kul att se vilka som var mina kollegor i drömmen... haha!

Det var skönt att köra ett fetingpass på gymmet igår. Det kändes som om jag varit borta länge, men jag har ju inte ens missat med en dag. Det är sådant som semester gör med mig. Två gånger, igår, fick jag kolla almanackan för att övertyga mig om att det faktiskt var måndag. Dagvill De Luxe, alltså. Idag är det tvättstugan som gäller, plus en fika på altanen med rar kollega och vän. Gräsklippning. Förmodligen blir det en springrunda ikväll, också. Och senaste avsnittet av Wolf Hall, på SVTPlay.

I morgon blir det ön igen.



Inga kommentarer: