söndag 29 maj 2016

packad och glad

My precious...
Lilla resväskan packad (jag reser alltid med lätt bagage), katt- och husvakt ordnad, huset städat och växterna vattnade. Jag har till och med hunnit göra vissa festivalförberedelser eftersom det bli tajt om tid när jag kommer hem. Dagen har varit solig och varm och trots en hel del att bestyra blev det en dryg mils löpning också. Fast... löpning och löpning... det är skumma grejer... idag var det så varmt och tungt att det kändes som om jag joggade. Baklänges. Men när jag sedan kollade klockan var det en bra tid. Milen på 60 min blankt är ju helt okej, även om jag kan snabbare.

Jag har också hunnit med en mysig liten altanfika med Erika (kaffe och kanelbullar), pyssla om ett par orkidéer, prata med något barn i telefon, modifiera en Opeth-tisha och lacka naglarna i en självlysande orange färg.

Väckning ställd på 04:00. Kaffebryggaren laddad. G'natt!




2 kommentarer:

ming wan lee sa...

BAM! plötsligt händer det bara, gärna allt på en gång och extra allt. Ha det riktigt gött Magda :)

ANNA sa...

Härligt! Hoppas du har det toppen i Englandet och därefter får en himla trevlig festival, även om inte heller årets upplaga innehåller några kramar från mej ;).

Jag blir hemma på Bästkusten och jobbar stenhårt (många timmar med företaget men hårdast på solbrännan ;)och yogaposerna )