söndag 8 maj 2016

this oslo life

Avslappnad, semestrig och fullpetad familjehelg i Oslo. Linus och jag körde upp på onsdagseftermiddagen och även om det blev väldigt sent var det ju skönt att ha tre hela dagar på plats. Vi har promenerat och turfat och fikat och lyssnat på musik och grillat på takterassen och spelat kort och jag har sprungit ett par vändor i grönskan längs Akerselva och vi har handlat grönsaker och kryddor på Grønland och strosat och hängt på Star Gate och druckit billig öl och på andra uteserveringar och druckit vitt vin och morronkaffat på en balkong högt över allt och gått på Oslo Vegetar Festival och spelat Mölkky (finsk kubb) i parken och skojat och pratat framtid och nutid och dåtid och framtid igen - och hundra andra ting -  och lekt med Stitch och äntligen har jag fått testa ett escape room! Och hela tiden sol, sol, sol! Ja, förutom The Escape Games, då, för det gjorde vi ju sent på kvällen...

Nu är jag dödsens trött av för lite sömn och galet laddad av härligt häng med mina barn. Veckan som kommer blir ganska tuff, men det får gå. Jag ringer RUTger och ber honom om gräsklippning. Resten av sommaren har jag tänkt sköta den själv. Fattas bara.





Inga kommentarer: