söndag 22 maj 2016

paus

Egentligen hade jag inte tid. Inte alls. Även om jag inte jobbar hemifrån är det ju tusen grejer jag borde göra i huset, när jag har helg.

Men jag gav mig själv andrum och körde ner till Skåne, i stället, och var på kombinerad födelsedags- och inflyttningsfest hos M&M i fredags kväll. Avspänt och trivsamt och en näve folk som jag kände (ex-svåger med särbo och ett par av Matildas äldsta vänner, som också bor i krokarna, och så var Linus där, dessutom), liksom några helt nya ansikten.

Sent blev det och när vi hämtat oss, på lördagsförmiddagen, och vinkat adjö till Linus som skulle på en kompis bröllop, gjorde vi en utflykt till Bokskogen. Vackert och förvånansvärt lugnt och fint trots att det är ett populärt ställe att åka till. Först var vi inne på att åka upp till Kullen så att de kunde reka för klättring, men det kändes som en längre utflykt, att starta tidigare på dagen.

I slottsparken, nere vid dammen, satt vi i gräset och picknickade medan Sigge åt tusenskönor. Kaffet tog vi i det närbelägna caféet.

Sedan köpte Matilda och Mike cyklar, äntligen, och Mike skruvade ihop dem medan vi gjorde annat. Som att leka med Sigrun. När hon somnat såg vi tre avsnitt av Vikings. Bara två kvar att se nu...

Vi samtalade en del också. Om framtiden. Om att bo närmre havet. Vi pratade en del, och jag tänkte ännu mer.

Jag borde sprungit idag, men jag har haft annat att göra. Veckan som kommer blir nog tillräckligt med träning ändå.






Inga kommentarer: