onsdag 16 april 2014

i mitt kvarter

Snart ska det se annorlunda ut här! :)
Klar och vacker kväll blev dito morgon. Några minusgrader uppe på det. Jag har sovit gott. Ingen som helst påverkan från fullmånen i natt heller. Däremot måste jag nog dra fram min gamla kudde igen. Jag har ont i ryggen och det är nog inte enbart träningsvärk, från mina bravader på gymmet igår. Jag tror det beror på den nya, lite tjockare och högre kudden.

Igår fikade jag med en av mina grannar. När hon hade gått hem till sig kändes kvarteret lite varmare igen. Så lite som behövs. Lite mellanmänsklig interaktion, bara. Vi drack kaffe, pratade om barn och katter och krig. Om att aldrig ge upp, om livets orättvisor och om vikten av att finna glädje i det lilla och nära. Om böcker och roliga fester. Om ensamhet och sorg.

Min plan var att sedan börja packa. Men det blev som det brukar. Lite tevenyheter och facebookhäng och läsande på twitter och sedan blev jag sömnig. Ikväll måste jag nog ta tag i det, dock...

Idag är annars Stora Göraredagen. Ett par hundratusen saker som måste fixas, planeras, förberedas och styras upp. Därtill lite undervisning och en näve utvecklingssamtal. Och så packning, kanske... då... erhm...

Inga kommentarer: