tisdag 1 april 2014

the everlasting

Inga elever idag. Studiedag för lärarna. Förmiddagen är eget arbete och ett och annat möte i arbetsgrupper och liknande. Eftermiddagen är APT och gemensamt arbete. Dessemellan ska jag springa hem och låsa upp åt tvättmaskinsfixaren. Det ska bli skönt att kunna tvätta igen. I maskin, alltså. Vissa grejer (träningskläder mestadels) har jag handtvättat och det är ett jeffla meckande. Tänk ändå så underbart att ha en maskin som fixar det. Det går inte att jämföra med att diska. Det är ju snabbt avklarat och egentligen ganska trevligt. Snudd på meditativt. Men tvätta. Isch, så trist och tungt!

Jag ville gått ut en promenad igår. Jag ville verkligen. Men det var råkallt och jag hade ärenden att uträtta. Till och med katterna var på grinigt humör. Låg mest och surade i olika hörn. Tröstade mig med att skajpa med Matilda, och Mike, och sedan ringde Johanna. Trivsamma saker. Sådant jag blir varm av. Varm och glad. Och träningen tar jag igen idag!


Torsten gillar teve. Ofta sätter han sig framför teven även när den inte är på. Kanske tror han den startar av ren tankeöverföring? I helgen fick han titta på film på Linus surfplatta. Det gillade han! På filmen ovan ser han ett intressant naturprogram.

Jag har något jag vill säga. Något om besvikelse och frustration. Men jag avvaktar. Lite till... istället dricker jag mitt kaffe, kikar ut i det lite frostnupna kvarteret och gläds åt blå himmel.


Inga kommentarer: