onsdag 16 november 2011

comfortably numb

Verkningarna från gårdagens tandläkarbedövning dröjer kvar i mitt system och ger en nästan utomkroppslig känsla. Eller snarare som att jag har en för liten kropp inuti en som är aningens för stor. Mellan dessa två storlekar finns ett vibrerande spänningsfält som gör mig yr och varm och avtrubbad på ett liksom lite skönt vis. Märklig upplevelse.

Jag soffar en stund med te och om en stund lättsam middag innan det är dags att bege mig till kvällens diskussionsträff med emmaninjorna. Må tekniken vara med mig. Om den är det blir detta en väldigt bra kväll då långt fler än vi trodde har aviserat sitt deltagande.

Kandidaten jobbar på. Det kan nog bli bra det här. En ny period, under våren, är redan spikad. Idag var dessutom min kandidat från vårterminen inne, för att vikariera för en kollega. Ett trevligt och roligt återseende!

Inga kommentarer: