tisdag 22 november 2011

tankar om morgonen

Åh, vad det är skönt att sova. Jag får liksom inte nog av det! Under det fluffsiga duntäcket med sitt vita påslakan har jag min varma, omslutande drömvärld. Ibland tar det emot att lämna den, men så snart jag bara får benen över sängkanten så är det full speta igen. Till morgonens bravader hör hängande av en maskin tvätt. Fast så värst hjältemodigt är det ändå inte - jag struntade i att göra det igår kväll.

För jag var trött igår kväll. Vi hade extra lång repetition på kören eftersom vi hade vår pianist inne. Det börjar dra ihop sig till första julkonserten! Lyckligtvis hör körsjungandet till det som ändå ger betydligt mer än det tar, vilket inte kan sägas om alla mina andra engagemang. Dags för lite sållning, kanske. Jag vill ha in mera njut och mindre frustrationer. Fram med rödpennan!

Rödpenna och fortsätta på väven där Nuet får vara varpen och det Förflutna en del av inslaget. Det blir en brokig, skimrande vävnad av hållbaraste slag.

Men just Nu är det kaffe, katter och kicka igång dagen som gäller! Jag hade tänkt ge mig själv sovmorgon idag, men det snöt sig Big Time. Nå... sova kan jag ju göra när jag blir gammal. Idag är det mycket att stöka undan på jobbet och så måste jag sköta ett par ärenden i godmanskapet. Men... efter det ska jag ha tid för bara mig själv. Tänkte gå och bli klippt. Det börjar bli svårt att hålla ordning på frisyren. Sedan ska jag leka hemmaspa och eventuellt också pilla lite navelludd.

Eftersom blippandet i hallen håller på att göra mig aningens irriterad måste jag också byta batteri i brandvarnaren...

5 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Heja utsållning!

magda sa...

JÄJ! Självbevarelsedrift AB!

CountessJohanna sa...

Grattis på födelsedagen älskade! ^^
måste självklart skriva på så många ställen som möjligt ;)
Älskar dig! <3

magda sa...

Tack, SötaRaraFinaGoaUnderbara!

magda sa...

Älskar dig också! Massor! <3