torsdag 3 november 2011

stadsvandringar

Varje gång jag kommer till Stockholm är det första jag gör att ladda på mitt SL-kort. Sedan promenerar jag. Kanske inte alltid det mest ekonomiska, men det ger mig total rörelsefrihet och det gillar jag.

(Det är allt annat än fult när mitt Stockholm är gult)

I förmiddags vandrade jag längs Mälarkanten bort till Västerbron och över den. Korsade Hornstull och sneddade genom Drakensbergsparken och bort bakom Zinkensdamm och sedan på Krukmakargatan, förbi Kvarteret Mullvaden, bort till St Paulsgatan där jag hade stämt träff med sköna vännen Malin. Att träffas på Litet Nystan är en fiffighet i den högre skolan, eftersom man inte måste anlända exakt i samma minut utan mycket väl kan använda eventuell väntetid till att botanisera bland garnerna. I och för sig kan detta bli kostsamt vilket det blev idag - jag köpte på mig ett apdyrt garn. vad det ska bli av detta återkommer jag om vid ett annat tillfälle.

(Man ser långt uppifrån Västerbron)

Malin och jag åt lunch och hade ett gott samtal på Blooms 2 på Hornsgatan. Mycket trevligt ställe som dessutom har god mat och smarriga kakor! jag följde henne bort till hennes bil och sedan körde hon till jobbet och jag tog en strosvända på söder och liksom bara... fanns till. Det gillar jag.

Tunnelbana (jorå - ibland, så!) hemåt, kliva av vid Thorildsplan och möta Matilda vid mataffären vid DN-skrapan, köpa lite grejer där och så hem för att så småningom hjälpas åt att laga middag. Men först vila benen och dricka kaffe!

(Drakensbergsparken/Tanto)

Inga kommentarer: