onsdag 23 november 2011

liksom mitti

Den här veckan går vidare. Såhär mitt i känns den en smula lång, men det är nog bara så här innan dagen dragit igång. Sedan susar det på och innan en vet ordet av är det kväll och plötsligt känns helgen inom räckhåll och jag kan börja vidta förberedelser.

I en del av mina fönster hänger nu fina stjärnor och en och annan ljusstake har också funnit sin plats. Jag hinner nog inte göra något ikväll, eftersom vi har öppet hus på jobbet, men planen är att vara klar med allt på torsdagkväll. Då blir det ännu mer ljus i mitt Hus! Samt en och annan buddha...

(Fortfarande gör barna saker till sin mamma... Detta är en hög-på-McDonald's-buddha, hehe...)

På min morronteve: Den arabiska våren fortgår fast det är vinter nu. Beundransvärt med människor som kämpar så hårt och med högsta tänkbara insatser! I min soffa: två spinnande missar. Utanför mitt fönster: kolmörker och en rå kyla. Innanför: tända ljus och nybryggt, mörkrostat kaffe.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Hahaha jag döööör! Vilken fantastisk buddha! Jenny är bäst! <3

magda sa...

Men eller huuuur! :D

SiS sa...

Vilken fin!!! Duktig hon är..:)

Caligula sa...

UNDERBAR Buddha! ♥