måndag 28 november 2011

lite av varje

Jag har fått en del småsaker fixade idag.

Kindlen ligger på laddning och jag har fått en "trave" läsning också, från Matilda.

Mitt mobila bredbandsabonnemang går snart ut så jag har förnyat det och passade då också på att få mig en router på köpet, och större bandbredd, så att jag kan ha fem datorer uppkopplade samtidigt om jag skulle vilja. Det blir svårt, men tre laptops och en stationär skulle jag ju kunna skrapa ihop om jag skulle få för mig att till exempel LANa med mig själv. Framförallt blir det najsigt att ha en möjlighet till uppkoppling både på övervåningen och undervåningen och möjlighet för barnen att kunna surfa och dona när de är här.

Pellets är beställt liksom nya vinterdäck. Jag har telefonerat med tre av fyra barn.

Jag har grepp om läget.

Dessutom har jag en ny historia som börjar strömma genom systemet och flöda ut genom mina fingrar och rakt ner i tangentbordet. Den kommer att bli fin. Och den kommer jag att dela här när den är klar.

Nu ska jag sova. Jag är så dödsens trött att jag inte orkade repetera med kören idag.

G'natt.

2 kommentarer:

CountessJohanna sa...

HALLELUJAAAAAA!!!! ÄNTLIGEN RIKTIGT INTERNET HOS DIG!!! :D
Det måste man faktiskt ha om en av ens döttrar är en extrem data nörd! ;)
<3

magda sa...

Men det är fortfarande mobilt. :)