söndag 22 januari 2012

den långa färden

(Bra med bra däck)

Bilen far genom snörök och på hala vägar genom skogen. Söderut. Fel håll. För varje mil tänjs de tunna, fina trådarna ut. De håller. Men det gör lite ont.

Jag lyssnar på Joanna Trollopes Daughters-in-law och låter tankarna sväva fritt. Summerar ännu en fin helg med min käraste. Torsdagskvällens mjuklandning. Tända ljus, lite god mat och en flaska gott vin. Älsklingen fredagsledig. Vakna tillsammans. Träffa vännen Ulla för lunch och sedan proviantera lite och åka hem. Så småningom laga mat tillsammans. Mats chefar och jag assisterar. Jag gillar den fördelningen. Somnar tillsammans i soffan och vaknar, helt omtöcknad, mitt i natten. Lördagen som fick bli lite städ- och tvättdag. Undanplockning, dammsugning och lite film på det. Ett par sköna vänner till älsklingen (och presumtiva till mig) kom på middag. Mycket goda skratt och en hel del skön musik. Så småningom somna tillsammans och vakna på samma vis. Upp och fixa kaffe och frukost och sedan krypa ner under täcket igen. En vintrig liten promenad (och fruktlöst men lite roligt cacheletande) innan fika och dags för mig att köra hemöver.

Snart torsdag igen.

Inga kommentarer: