måndag 16 januari 2012

väntar

Gick hem från jobbet lite tidigare för att sätta på brännaren, vilket jag tänkte att sotaren nog inte gjort. Rätt tänkt. Det hade han inte. Så jag sparkade igång den, fixade en stor mugg te och pratade en stund med min älskling i telefon.

Pratar först med syster Malin en lång stund i telefon, meddelar därefter kollegan Anna att jag skippar körens årsmöte med vidhängande smörgåstårta (icke på vardagar för mig...) och får sedan ett long distance call från älsklingen igen.

Nu sitter jag och stickar en tubsjal. Färgmixen på garnet heter Deep Sea. Ett mycket passande namn. Ljuvliga blå och blågröna toner i olika strukturer. Härligt att sticka i och vackert att se på. Värmande dessutom. En sjal värd sitt pris.

En ganska vilsam kväll. Jag tror jag behöver det. Den här tröttheten känns inte okej. Måstemåstemåste komma igång med träningen igen. Måste. I väntan på det soffar jag. Det är jag bra på.

Sagt va'.

Inga kommentarer: