lördag 14 januari 2012

lame

Som en litet på mått exakt hur lam min kväll är kan jag nämna att Morden i Midsomer står och mal på min teve, men att jag inte orkar följa plotten. Hur många avsnitt finns det egentligen? Nästan lika många som i Emmerdale Farm? Och av de få innevånare som fortfarande lever verkar de flesta inte vara riktigt navlade. Det är faktiskt ungefär åtta gånger roligare att vika degen till morgondagens bröd, en gång i halvtimmen. När jag tänker efter är det också fem gånger roligare att kolla om all tvätt är torr.

Kvällens absoluta clou var en bit god ost och ett litet glas portvin. Det stora i det lilla...
Nu tror jag att jag kryper i säng med min Kindle och The Hunger Games. Radion också.

G'natt. Typ.

3 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Om du inte sett Hinsehäxan så rekommenderar jag den varmt! Missade den när den gick på tv men såg båda avsnitten på datorn nyss.

pärlbesatt sa...

Och idag och igår har jag haft på mig- och glatts åt- vantarna jag fick genom din försorg! :)

magda sa...

Jag såg den nu i veckan som gick! Mycket bra!

... och jag använde de långa, röda örhängena så sent som i går. :)