onsdag 11 januari 2012

tankar för dagen


Morronkaffe. En stor mugg hett, svart morronkaffe. Det ska nog kicka liv i mig. Jag har sovit stenhårt i natt och ändå drömt röriga drömmar. Jag minns inte vad jag drömt. Bara att.

Kollegan Anna tyckte i måndags att vi skulle ta tag i träningen igen. Jo. Jag borde nog komma igång med gymmandet igen. Men knappast i januari. Det lär vara knôkafullt. Om man promenerar och ägnar sig åt annan vardagsmotion kan man börja gå på gymmet igen någon gång i februari, när alla nyårslöften gått i kras.

Jag samlar mina tankar inför dagen. Mycket som måste göras idag. Men det går trögt. Huvudet värker och om de fick som de ville skulle mina ögonlock slutas för att inte öppnas på flera timmar än. Lektionerna är väl i stora drag planerade, men det är annat också. Jag hade tänkt ta tag i en del av det igår och jobba över en stund. Men det blev ju inte så. Jag får fånga upp det idag.

Nu: mera kaffe.

Inga kommentarer: