lördag 14 januari 2012

fiffar- och moffardag

Alla julrelaterade saker, inklusive timers och förlängningssladdar och fan och hans mormor, är nu ordentligt nerpackade i en flyttlåda av märke Clas Ohlsson och undanstuvade i en garderob som jag använder som förråd.

En tvätt är hängd och en annan rullar i tvättmaskinen. Rullar gör också Världens Bästa Spotifylista. Jag upptäcker hur tungt det är att ha en oerhörd massa olika musikminnen tillsammans med någon och så finns denne någon inte längre och man blir påmind precis hela tiden. Men jag inser också att alternativet att inte påminnas är att sluta spela musik och kasta bort CD-samlingen och eftersom detta är ett icke-alternativ väljer jag en annan väg; jag accepterar. Och höjer volymen så brutalt att jag inte hör vad jag tänker.

Och apropå musik så har jag ett nytt ordspråk från Gud uppe på tavlan i köket:

En rask promenad har också tagits. Helt fantastiskt väder ute om man bortser från blåsten. Det är dock rätt svårt eftersom vinden biter hårt när man går i motvind. Jag har skickat iväg en glömsak till Johanna och köpt mörk choklad med chili. Jag tror det blir gott i den kladdkaka jag strax ska baka.

Jag måste liksom se till att ha mycket att-göra-saker idag eftersom jag längtar efter min älskling, som är på annat håll den här helgen, och inte kan hålla på och grotta ner mig och bli apatisk. Hellre då överösa mig själv med pysselsättning.

Inga kommentarer: