måndag 30 januari 2012

nyheter?

Just nu är mina helger små verklighetsflyktiga fickor av avkoppling och skön samvaro. Det vill säga; jag kollar inte på nyheterna. Alls. Och blir lika förvånad varje måndagsmorgon när jag kollar och ser vad som hänt. Eller inte. Lite partiledartjafs - den här helgen i KD. Lite stök i vad som nu övergått till att vara vinter även i arabiska länder. En del sport - alltid lika ointressant.

Så det känns helt enkelt inte som att jag missat något alls. Det stora livet har gått vidare utan att jag lagt mig i det eller ens brytt mig. Nu blir det ju dock nyheter både morgon och kväll och tidningsläsning dessemellan. Också en slags balans, kanske?

Mål för den här veckan är att ta en och annan skön promenad (men bara om vädret är okej - annars slipper jag), att sticka färdigt en tubsjal i underbara blå-turkos-gröna toner och att kanske, möjligen, eventuellt sy något roligt. Därutöver ska jag hämta ut en ny telefon (efter jobbet idag!), säkra upp alla nummer i den gamla, köra två maskiner tvätt och kanske beställa hem lite olika chilifrön.

I övrigt blir det arbete och long distance calls.

(Snygg toalettmosaik på Glada Ankan)

Inga kommentarer: