måndag 7 februari 2011

måttligt

Jag har varit uppe (ja... suttit i soffan, alltså) hela dagen. Inte sovit något alls. Jag har till och med stickat en bit på mitt projekt. Pratat med Linus i telefon. Och Matilda. Så skönt att höra av dem. De har fullt upp och de gör kloka val i livet - det känns bra att höra.

Det är fortsatt milt ute och snötäcket ser ut att ha krympt undan rejält. Vår? Nä. Knappast. Däremot fick jag ett tips av en gammal klassis från högstadietiden, i Karlstad; hon har redan börjat plantera om sina pelargoner efter vintervilan. Roligt! Det ska jag göra till helgen! Det ska bli spännande att se vilka som fixat vilan och hur de kommer att ta fart när de får ny jord, lite näring och - vatten!

Nu ska jag laga mig en mugg te och sedan hänga kvar i soffan ett par timmar till innan det är dags för sängläge.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 1339 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 0

TOTAL: 1323/1300 kcal

Vikten: -6.5 kg (på två veckor... men ändå... det är mycket... var det värt detta? Jag tror inte det - dessutom är det säkert mest vätskeförlust och jag lär gå upp en bra bit igen.)

Känsla: Trött men ändå lite piggare.

Inga kommentarer: