onsdag 16 februari 2011

the wednesday night knitting club

Jag är nyss hemkommen från stickcaféet. Idag var vi ytterst få, men så är det flunsatider och andra tider. Dock var det mysigt och det fanns även icke-stickare att prata med. Tiden känns väl använd.

Och i min brevlåda låg en liten bok, när jag kom hem; En lat jävels guide till MVG i alla ämnen av Douglas Berglund. Jag är lite skeptiskt till folk som heter Douglas, men... nå... låt gå för den här gången. Den får bli min helgläsning. Eller om jag klipper den efter jobbet någon dag; den är varken tjock eller svår. Sedan kanske jag kan hyra ut den till ambitiösa, men lata, elever?

(Latjäveln)

Nu ska jag kolla lite nyheter och sedan tror jag det får bli bingen och Knit Two.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 1314 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 620 (60 minuters konditionsträning)

TOTAL: 694/1300 kcal

Känsla: Glad!


4 kommentarer:

Erica sa...

Skulle va roligt att va me på ett "stickmöte" IRL... Men jag har fått lite stickat här ändå. =)

magda sa...

Ja, det skulle vara så roligt att ha dig här! Hör av dig om du är på gång hitåt så kanske vi kan styra upp något? :)

Anonym sa...

Det låter kärringaktigt men jag saknar handarbete, krampen i fingrarna tillåter det inte. /Anna

magda sa...

Inte det minsta kärringaktigt, Anna. Blandade åldrar och något som faktiskt även [unga] killar ägnar sig åt. Vi hade faktiskt en kille i typ 22-23-årsåldern som satt in med oss i onsdags, även om han inte hade något pyssel. ;)