söndag 13 februari 2011

tomhet

Ibland... när jag avslutat läsningen av en riktigt bra bok... känner jag en stor tomhet. Så var det exempelvis när jag var klar med Conn Igguldens serie om Djenghis Khan (och inte visste att en fjärde del var på gång), så var det med Shantaram och så var det för en stund sedan då jag var klar med Sofi Oksanens Utrensning. I fredags, när jag lånade den på biblioteket, stod jag också och höll i hennes Stalins kossor. Jag vet inte varför jag inte lånade den då. Men i morgon eftermiddag ska jag åtgärda den missen.

Och på teven spelar Mando Diao. Jag hade nästan glömt hur GLAD jag blir av dem! De är bokade för P&L, men sannolikheten att jag ser dem där är försumbar.



Igår var det förresten riktigt bra teve, trots att det var lördag. Jag tänker på den nya brittiska serien Downton Abbey. Helt suverän! Underbar miljö, schyssta kostymer och så härligt välspelat att min inre anglofil gör små glädjeskutt. En serie att inte missa!


Björkeryd 13 februari, 2011

Inga kommentarer: