måndag 21 februari 2011

sportlovsmåndagsmorgon

På min annars så minimalistiskt inredda köksfönsterbräda är det nu rusningstid. En gammal Mårbacka, och en liten, trängs med stjärnpelargon, engelsk pelargon, en liten ovanlig doftpelargon, en appleblossom, en rosebud och några vita zonaler. Jag hoppas de ska trivas i rumsvärmen och sätta god fart! Snart får de sällskap av en Mårbacka tulpan, en Mystery och en Bonito som jag skickat efter! Om tre dagar ska de få flytta igen - till vackra fönster!

Jag vaknade av mig själv vid kvart över sju efter att ha drömt att jag träffade Ingrid i Stockholm, någonstans på Kungsholmen tror jag, och sedan tappade bort henne och vi ringde varandra på mobilerna och sprang upp och ner i labyrintliknande tunnelbanetrappor utan att hitta varandra igen. Lika bra att gå upp efter en så rörig dröm och sätta på lite kaffe och P1-morgon och tända några ljus. Sitta vid köksbordet och se ut i det ljust jämngrå och svinkalla (-9.9 grader i skrivande stund). Slösurfa. Kolla Blocket efter presumtivt köksbord. Kanske läsa lite?


Emmaboda 21 februari, 2011

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

åååååhhhhh!
Kanske våren faktiskt kommer?

magda sa...

Jodå. Så småningom! Under tiden gör jag helt enkelt lite vår inne! :)