torsdag 15 maj 2014

belöningen


Så här vacker var morgonen när jag bestämt mig för att sätta klockan några minuter tidigare och köra min "löpträning" innan morronkaffet! Frosten låg vit över gräsmattorna och det nöp lite kallt i fingrarna. Men SÅ härligt. Det gav mersmak, kan jag säga! Balans, balans, balans...

Balans och en fin början på en väldigt späckad dag som jag också ska avsluta med ett lite mer rejält träningspass, på gymmet.

Middagsgänget träffades här igår. En ny medlem var roligt att träffa, och en ganska ny liten person hade hon med sig. Torsten var helt fascinerad. Han har nog aldrig sett en så liten människa.

Nu blire sing-a-long! (En kan byta ut "she" och "her" mot "he" och "his"... just sayin'...)

4 kommentarer:

Unknown sa...

SÅ kul att se en bild från sin barndomstrakt. Min skolväg gick över "Lisas" bro, om den nu fortfarande kallas så.
Bybo i förskingringen.

magda sa...

Det vet jag inte... längesedan du var "hemma"? :)

Unknown sa...

Jo, nog är det några år sedan - det var i slutet av 1950-talet och Albin Rydström var skolans rektor. Hans fru hette Lisa och det sas att bron byggdes på hennes initiativ för att rektorn inte skulle behöva ta den "långa" omvägen över Bjurbäcksbron. Sant eller ej så gjorde det skolvägen kortare även för en del andra, däribland jag.

magda sa...

Vilken härlig historia. Nu när jag läser det får jag en känsla av igenkänning. Det finns ju tre broar över bäcken, förutom den vid utloppet i ER-sjön (och den som går väster om skolområdet). Men jag vet inte om de kallas något.

Kanske dags för ett återbesök? :)