lördag 10 maj 2014

besatthet

Jag har en alldeles ny, om än tillfällig, besatthet. Den består till det yttre ramverket av något min chef tipsade mig om: SVT Flow. Till det inre består den av två galet bra serier som jag tittar på några avsnitt i taget. Rome och Please like me.

Min morgon har således börjat med först Lundströms bokradio, i sängen, och nu kaffe, tända ljus och en katt på bordet och så Rome i min dator. Sämre kan en ha det.

Jag skulle faktiskt också kunna ha det bättre. Men... nu är det som det är. Jag kan uppenbarligen inte få allt, jag heller.

Uppehåll just nu och en svag vind. Jag har tusen och en saker att fixa med inne i avvaktan på att det förhoppningsvis torkar upp så bra att jag kan måla klart snickerierna på altanen. Jag är så himla sugen på att få ordning där. Odlingar och blommor och lyktor och... idéer. Men jag har också bestämt mig för att stöka undan målningen först, annars lär den inte bli av alls.


Inga kommentarer: