tisdag 13 maj 2014

förberedelser

Utsikt Långberget mot väster
Simning i morgon bitti. Jag tänker hänga på låset, så baddräkten är framlagd och träningsväskan packad med makeupgrejer och kläder och frukostgrejer. Kaffebryggaren laddad så jag kan ta med en termos. Den där balansen gör att jag inte planerar stordåd. Målet är att åtminstone simma 30 minuter. Sedan får jag se.

Andra förberedelser... min knallröda balklänning är levererad och planer för en roadtrip skissas upp. 170 mil enkel resa är inte så himla mycket. Frågan är mest vilken väg som är smartast att ta och hur vi ska tajma ihop det med flyg till och från Köpenhamn. Själva körningen blir rolig!

Utsikt Långberget mot norr
Syrrorna vill göra planer för senare delen av semestern också. Jag ska absolut upp till Värmland några dagar och vill hinna med både nordligaste Klarälvsdalen (förra årets resa med Kia gav mersmak) och en vandring i Kilstrakten och ut mot Vänern. Och så har jag ju barn jag vill hinna umgås med (ja, förutom Frankrikevistelsen, då) och... och... Det känns som att fem veckor inte räcker till för allt jag vill göra. Jag måste ju hinna lata mig också!

Närmare i tiden... förberedelser för betygssättning. Den absolut värsta delen av lärarjobbet. Jag avskyr det. Inte desto mindre måste jag göra det och göra det samvetsgrant och eftertänksamt, dessutom. Och tidsfönstret krymper. Jag vill ha det allra mesta gjort innan Englandsresan. För sedan är det religionstenta och rockfestival och kanotpaddling och camping och studentförberedelser och läsårsavslutning och utvärdering och uppstart av sommarskolan...

Det är snart jul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder!

magda sa...

Tack! Fint landskap!