fredag 23 maj 2014

countdown

Jag känner en viss stress. Det gör jag. Allt, precis allt, ska vara klart idag. På jobbet. Innan jag gick hem igår skrev jag en lång lista som ska prickas av. Ära vare Buddha (eller vem fan som helst... Skolverket, rentav?) för att det är ett nationellt matteprov så att en av mina morgonlektioner är inställd.

Efter jobbet ska jag unna mig en fet stressrelease genom att köra ett pass på gymmet. Sedan måste jag handla lite, dammsuga, vattna, plocka i ordning och lämna nyckel etc till katt- och husvakten. Packa också, förstås, men det går på en liten kvart. Allt är rentvättat. Passet giltigt. Fungerande adapter funnen.

Fortfarande svullen i fejan. Under dagen igår lade sig det värsta, så att jag såg ut som en mycket ledsen bulldog i stället för en käck och nötstinn hamster. Idag ser jag ut som... fan. Jag helt enkelt måste försöka klämma in ett besök på hälsocentralen också och se till att få ett recept på någon antibiotika.

Men snart... i juli, typ... ska jag mestadels göra som Torsten:



Inga kommentarer: