söndag 11 maj 2014

första pysslaresöndagen i maj

Försiktig kung.
Det småskurar idag också. Jag har dock haft en smula tur med tajmingen och dels hunnit vara ute och reka på ett motionsspår (jag har en plan, till vilken jag återkommer längre fram) och dels köra till trädgårdsgurun i Duvemåla och införskaffa lite växter till utekrukorna (påskliljorna jag köpte för ett tag sedan är tämligen döda, men minipenséerna frodas!). Annat jag hunnit göra är att kånka in en pall pellets (en säck i taget, mind you) och plantera om i krukorna, samt inta mitt kaffe under en kort men intensiv solstund på altanen. Som om inte detta vore nog har jag och Sixten inspekterat de södra delarna av våra gemensamma ägor (de norra verkade lite läskiga, tyckte Sixten, och tvärvände). Torsten fick erbjudandet att gå ut, men nappade inte. Vilma vill nog, men får inte.

Nu är det rejält regnigt ute och följaktligen inomhuspyssel som gäller. Tvätt, disk, växtvattning, plock, dammtorkning, dammsugning och våttorkning av golv. Jag funderar till och med på att stryka någon skjorta och kanske sy något? Är det söndag så är det.

Inga kommentarer: