lördag 17 maj 2014

bestyr

Vaknade tidigt. Av mig själv. Men Sixten har ett sjätte sinne för när jag är vaken även om jag låtsas sova så han parkerade på mitt bröst och duttade mig med tassen i ansiktet tills jag gav upp och klev ur sängen. Tack vare detta har jag redan fått i mig första morronfixen, varit ute i motionsspåret och "löptränat", ätit frukost och släppt ut katterna. Jo, det är dags för Torsten nu. Han smyger försiktigt runt huset och jag hoppas han minns var maten bor... Själv dricker jag lite mer kaffe (bryggt ny omgång) och lägger upp dagen. Jag ska både hinna rätta färdigt nationella proven (jag hann långt igår kväll) och köra till återvinningen med lite skräp, hinna sola några timmar och städa. Hänga några tvättar och baka bullar. Laga middag till en god vän. Förbereda morgondagens roadtrip till Stugan. Måste maximera upplägget, helt enkelt.

Och samtidigt njuta en ledig dag...

Inga kommentarer: