tisdag 14 december 2010

godsaker

Nu är det säsong för clementiner och eftersom jag ändå pajat LCHF-köret för en tid så passar jag på att knarka dessa ljuvligt söta små citrusfrukter. Mina händer doftar jul.

Dagen har rullat på. Fullt ös medvetslös. Dessutom hade jag ett möte med överförmyndaren som tog kontakt för ett par veckor sedan för att höra om jag kunde tänka mig att åta mig ett uppdrag som god man för ett ensamkommande flyktingbarn - en liten kille på 10 år. Jag gillar godhet och en del barn och är inte rädd för att bejaka en och annan manlig sida av mig själv så jag tänkte att "varför inte?" och idag hade vi därför ett möte (efter att jag fått ta emot en hel del skriftlig information kring god manskap) och sedan skrev jag på ett papper och nu är jag alltså en god man.

Fast kvinna, dårå.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Åååh, följer han med till jul? Förresten, vilken lokaltidning och vad har de skrivit om dig?! Puss o kram!

magda sa...

Nej, det gör han inte. Han har ett hem att bo i och min uppgift är mer att företräda hans intressen. Gå på föräldramöten, ge honom veckopeng och i allmänhet se till att han har det bra. Inte vara kontaktperson eller extramamma.

Tidningen namngav inte mig, men ett totalt oviktigt missförstånd kring ett projekt vår skola har skulle nödvändigtvis rättas till av en kollega och då stod det sedan att tre lärare (två av oss visste inget...) kraftigt dementerade att vi skulle åka till en vänort för att låta våra elever träffa elever där (kollegan trodde elevernas föräldrar skulle tycka att det vore en för lång resa...) - istället stod det att vi skulle åka till en badort för att sola och bada... Och DET blev ju knappast bra... *s*