tisdag 21 december 2010

variation

Idag dricker jag inte kanelkaffe. Kanelen är slut. Men kardemumma är en annan klassiker och på något vis gör kryddning kaffet ännu mer njutbart, så jag kör på det idag. Termometern visar -15.1 och det är vindstilla. Ära vare Buddha för mina härliga lovikkavantar!

Naglarna är röda och det mesta av klädseln svart. Bad hairday men det får vara som det är när det inte blir som det ska.

På väg till jobbet ska jag kila inom Fenix och köpa en lunchbaguette och något sött till min med-examinator. Han gillar sådant. Själv håller jag mig till bananer och knäckemackor. Det ger snabb energi frampå eftermiddagen när koncentrationen börjar dippa. Eleverna är dock fokuserade och gör goda resultat. Nästan så att jag sitter och blir lite mallig över dem! Vi har arbetat bra tillsammans i höst och jag ser fram emot B-kursen!

På P1-morgon talas det med allvarliga röster om en tänkbar framtida brist på... vägsalt. Jag tänker att det nog ändå får klassas som något av ett i-landsproblem. Eller?

Vintersolstånd i morgon. Man kanske skulle blota lite ikväll?


Emmaboda 21 december, 2010

Inga kommentarer: