torsdag 30 december 2010

det blir som det blir...

Utanför faller skymningen och snön på sjön har en blå ton. Vi är tillbaka hos Mannen igen. Det var skönt att vakna hemma hos mig i morse. Men det är fint att vara här också.

Idag har jag varit och blivit klippt. Jag har en klok frisör. Hon säger hela tiden att "det blir som det blir". Hon säger det inte om sitt arbete/mitt hår, naturligtvis - i så fall hade jag blivit orolig - utan mer om livet i allmänhet. Och hon har rätt. Till viss del.

Men jag vet ju att man dessutom kan påverka hur en del saker ska bli. Vill man något får man se till att saker och ting tar rätt riktning. Så förutom klippning har jag dessutom varit och sagt upp min lägenhet. En del av en större plan; när jag bestämde mig för att flytta från Stockholm bestämde jag mig också för att om jag fann tillbaka-flytt-beslutet vara lyckat, om jag trivdes på min arbetsplats och om jag fick en tillsvidaretjänst och kände att jag vill förbli smålänning så skulle jag se mig om efter ett hus.

Jag har sett mig om under det år som gått och häromsistens hittade jag ett hus som liksom väntade på mig. Mitt i Byn. Det är ett vackert och gediget byggt hus. När jag kliver in genom ytterdörren känns det varmt och välkomnande. Det känns... hemma. Snart är det hemma. Jag längtar!

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Oj!

Va myyysigt det låter. Jag hoppas och tror att du ska trivas massor i huset.

Så gott...

"En vacker dag" hoppas jag att också finna en sån där plats, att landa på... det rätta huset med det rätta läget och i rätt prisklass ska bara dyka upp.

Å så får du varma kramar, goda tankar och en stor förhoppning om ett fint nytt år av mej.

magda sa...

Tack, raraste Anna!

Vet du... jag tänker på dig när jag tänker hur jag ska fixa till det... vitt, vitt, vitt... ;) "En vacker dag" kommer du också att hitta ditt hus! Det vet jag!

Jag önskar dig en fin avslutning på det gamla året och en ännu finare början på det nya!

Många varma kramar!