tisdag 4 mars 2014

in this salt mine of mine

Jag funderar på gruppers sammansättning. På hur den ena gruppen elever inte är den andra lik och hur en kurs kan se så helt olika ut, beroende på vilka grupper som har den. Jag tänker också på klassrumsmöblering. Hur vissa och somliga liksom hamnar längst bort från mig (och då är jag ändå inte särskilt bunden vid "katedern" förutom att det är på den jag ställer mina grejer... datorn och någon mapp och anteckningar etc) och hur dessa liksom försöker smälta in i omgivningen och hur jag ska kunna bryta det. Jag tänker på en särskild grupp, som jag ännu bara mött några gånger och inte lärt känna än, bortsett från några enstaka. Jag tror det är dags att ta fram appen Names in a Hat igen och göra det möjligt för alla att göra sin röst hörd - ja, rentav förmå dem att göra så.

Jag tänker också på arbetsglädjen. Jag vet inte riktigt vad det är. Kanske bara årstiden och den här förbenade tröttheten? Men det är något. Som gör att jag inte riktigt känner det där riktiga stinget. Klippet. Lusten. Det har inte med grupper och elever att göra. Jag får fila vidare på dessa tankar under dagen.

Ukraina. Jag tänker inte orda om det. Jag tänker på, och pratar om, det. Räcker så.

Annars är det grått och lite trist och jag är sömnig. Har haft en lätt, men enveten, huvudvärk i två dagar nu. T-dag. Det känns skönt! Väskan står packad i hallen och efter tre dagars inaktivitet (tränings-wise) ser jag verkligen fram emot ett pass på gymmet. Behöver det.

Allt är dock inte elände. Det är många glada ögon och fina saker händer mig. Också. Jag ska hålla det i minnet idag!



Inga kommentarer: