måndag 10 mars 2014

the neverending show

Fanny, Hind, jag, Malin, Frida, Matilda, Karina, Sofie och Agata vid Hellasgården
En väldigt trivsam sak med att resa bort är att... komma hem igen. Helgen tillbringade jag i Stockholm och att få vara med på en dotters möhippa var oerhört roligt och trevligt. Hennes väninna Agata som ordnat det hela hade tänkt på allt. Precis allt. Logistik, bokningar, idéer. Allt. Så vi har varit nio tjejer/kvinnor i åldrarna 17-53, från Sverige, Australien, Saudiarabien, Norge och med en viss anstrykning av såväl Polen som Argentina, som har druckit bubbel vid Slussen, badat bastu ute på Hellasgården (och jag har för första gången badat ute i mars!), ätit lunch på Nalle och Kroppkakan* i Midsommarkransen (bubbel funkade fint som fördrink även till kroppkakor), tagit en crash course i magdans, ätit en fantastisk middagsbuffé (tillagad av Agata och Frida) "hemma"**, druckit cocktails som Agata namngivit efter... erhm... minnesvärda händelser i Matildas liv... och sedan ut i natten för att sjunga karaoke i ett bokat rum innan det var dags för Stockholms klubbvärld (givetvis uppskrivna på gästlistor). Insprängt under dagen hade vi alla i uppgift att sjunga, läsa en dikt, berätta minnen osv från våra liv med Matilda. Och allt detta på den internationella kvinnodagen. Känner jag Agata rätt är inte heller detta en slump! ;-) Du är fantastisk, tjejen!

För min och kusinen Fannys del tog det hela slut vid karaoken då ett missförstånd vid bokningen gjorde att hon, som minderårig, inte fick komma in trots information vid bokningen, trots målsmans närvaro och att vi givetvis inte skulle förtära alkohol i det reserverade rummet (baren låg ju precis utanför, så det hade varit lugnt...). I kraft av min ålder och en viss trötthet (vi var ju på andra sidan midnatt...) erbjöd jag mig att följa med Fanny hem. Ett beslut jag var väldigt glad för igår, kan jag säga...

Och nu är jag, som sagt, hemma igen och det känns gott, det också. En arbetsvecka väntar och sol från blå himmel och flera plusgrader gör att livet känns lätt och gott och gör stegen lätta och ögonen glada!



*Jag rekommenderar ett besök på detta ställe!
**Att ordna boende via Airbnb är också något jag starkt rekommenderar - särskilt om en reser några i sällskap!

Inga kommentarer: