torsdag 27 mars 2014

om sig och kring sig

Straight from the Muffin Utility Research Kitchen!
Räkningarna betalda nu på morgonen. Gott det. Jag börjar sakta, sakta vänja mig vid att jag faktiskt har pengar att betala med och slipper oroa mig för hur jag ska klara mig till nästa lön. Ja, jag känner mig privilegierad som har det så. Jag vet väldigt väl hur det är att inte.

Igår var jag så trött och seg och matt och tycker liksom inte att jag riktigt var effektiv under arbetsdagen. Att då ta hem jobb är ju kanske inte så smart, men efter ett frisörbesök (hon klippte en anings för kort, men det växer ju ut, som tur är...), och landning hemma vid köksbordet med lite te och mackor började min hjärna starta upp igen och jag lyckades synka ihop Bombtrack på tiondelar av sekunder mot ett bildspel jag ska köra på temat "buddhismens ansikten"... Jag gillar att lägga tid och uppmärksamhet på detaljer.

Nöjd med min arbetsinsats, sammantaget, drabbades jag av ett kökspysslarryck igen. Jag hoppas kollegorna gillar cappucinomuffins.

I hallen står träningsväskan, det är drygt tre plusgrader ute, kaffet smakar gott och jag ska nog ta mig igenom en torsdag till.

Inga kommentarer: