onsdag 5 mars 2014

mitt i alltihopet

Älskad son och fin vovve.
Efter tre dagar av fysisk inaktivitet kändes det fullständigt underbart att ta mig en genomkörare på gymmet igår. Frustrationer och olust rinner liksom av mig och när jag lämnar anläggningen gör jag det med lätta steg och gott humör. Ett litet leende, rentav. Tillfredsställelse, både fysisk och mental. 

Så här dags i veckan har jag två tredjedelar av veckans lektioner bakom mig. En del möten och annat är också avklarat. Jag tar sikte på helgen, tror jag. Och minsann om det inte är trevligheter på vägen dit också. Ikväll är det Middagsklubbsmiddag långt ute i djupaste skogen och imorgon är det ju t-dag. För fredagen har jag andra spännande planer.

Olusten jag kände igår morse är inte borta men den har krupit långt in i något skrymsle och eventuellt däckat. Åtminstone håller det tyst. Bra.

Nu: kaffe och nyheter. Mjuka tankar. Starta dagen.



Inga kommentarer: