torsdag 6 mars 2014

jamen... jaaa!

Vilken morgon! Jag vaknade av första väckningssignalen och... klev upp! Kände mig utsövd. Bara sådär, liksom. Så jag passade på att riva ur sängkläderna och bädda rent av bara farten. Packat träningsväskan, vikt en tvätt och gjort mig själv i ordning. Och som om detta inte vore nog... så är himlen som jag ser den utanför köksfönstret BLÅ och en soluppgång anas i öster, bakom en låg molnbank.

Igår bjöd Erica på en vidunderligt god soppa, nämligen den här. Vi bjöds också på varm vedspis (ja, jag är lite avis på den!), katter, hastbullar och trivsamt samtal.

Trivsam dag väntar på mig, med lektioner, möten, bli intervjuad av en lärarstudent igen, träna på gymmet och sedan hem och bara... trivas. En t-dag, helt enkelt. Med något av fredagsafton över sig.

I hallen lever katterna rövare med en pingisboll. Det vill säga Sixten och Torsten. Vilma tittar på. Hon skulle behöva röra på sina korta ben, den lilla, rundnätta damen.

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

härligt! nu startar T-tagen och snart är den över, vips! :)

Erica sa...

Vedspisen säger att den gillar att ha ett fan och att du är välkommen att hälsa på den när helst du vill.