torsdag 31 mars 2011

hej vinterland!

Nja. Kanske inte vinter, då. Men när jag var ute nyss för att slänga en påse med sopor låg det faktiskt snö på soptunnelocket. Som jag bukar säga: inte mycket, men lite. Semleflorsockerpudrat, i alla fall. Knappt två plusgrader. Tända ljus i mitt fönster. Nybryggt kaffe. Mackor. Roxy Music och väntan på hantverkare. Lite bredvidläsning i Joyce Carol Oates Dödgrävarens dotter och lite nätläsning av morgontidningarna, och då särskilt DN. Sådan är den, denna min torsdagsmorgon.

Innan jag går till jobbet ska jag måla en skiva med tavelfärg, också. När den är klar ska den sättas upp och dölja den fula fläktanordningen, här i köket, och i stället utgöra ett lite småcoolt blickfång. Och när jag kommer hem är det inte alls otänkbart att jag skruvar upp fönsterbänkarna i vardagsrummet eftersom konsollerna levereras idag. Inte en dag för tidigt. Därutöver ska jag pyssla till det lite i arbetsrummet så att det blir mysigt för Jenny att bo där några dagar. Hon kommer ikväll! Wohoo!

Inga kommentarer: