måndag 14 mars 2011

hell week

Idag startar Hell Week. Missförstå mig rätt; det som händer är positiva saker, men det blir ändå lite körigt (haha... lätt understatement...) när allt händer samtidigt. Fullt upp på jobbet, tre dags/halvdagstripper (Kalmar, Malmö och Växjö) i mitt god mansåtagande och så flytten då. Jag får helt enkelt kliva upp [ännu] tidigare på mornarna och gå och lägga mig senare om kvällarna.

Igår kväll packade jag fem kartonger med köksprylar. Jag ska kånka ut dem i bilen nu och lämpa av dem vid Huset innan jag kör till jobbet (via Anna för att återlämna en lånad fogsvans). På jobbet ska jag fokusera på... jobbet. Något annat går inte. Men klockan fyra ska jag köra och hiva skräp på Miljöstationen och sedan måla sovrumsväggen en gång till (när golvet blev vittvittvitt blev ljuset ett annat, på något vis, och plötsligt ser det ut som att väggfärgen ändå inte täckt riktigt). Sedan ska jag packa ur de fem kökskartongerna. Och montera ett litet köksbord, kanske? :) HEJ OCH HÅ!

Jag fixar det! med kaffe! Och a "little" help from my friends, förstås!




Emmaboda 14 mars, 2011

6 kommentarer:

ANNA sa...

Eftersom ja är så långt borta från där du är (å för att du spelar en så väldans bra version av en så väldnas bra låt) så skickar jag lite energi cybervägen å hoppas att den är till någon hjälp.


KRAM/ANNA

magda sa...

Tack, Anna! Det är till god hjälp! :) *kram*

Caligula sa...

Just den inspelningen med Cocker är bland det starkaste och mäktigaste jag hört! Var lika stark och mäktig så ska nog din Hell Week gå som en dans! =P \m/

magda sa...

Ja, det är en kanonversion! :)))

Fru Myrkheimr sa...

Glöm inte att andas mellan varven!
Kram

magda sa...

Jodå - jag andas lite ibland, Fru M. ;) Tack för omtanken!