onsdag 9 mars 2011

vaken

Jag vaknade strax efter fem. Efter en liten stund kände jag att jag nog inte skulle kunna somna om. Alldeles för många tankar som började spinna loss. Det är ju liksom en del saker som händer just nu och jag känner av stressen. Så jag klev upp, satte på datorn (och därmed också P1-morgon), tände några ljus och bryggde mig en kanna kaffe. Redan några minuter innan sex började det ljusna så smått ute. Kura gryning, i stället för skymning, är inte alls dumt.

Många saker på min agenda idag. Jobb, förstås. Där får en av mina klasser besök av en internationell grupp masterstudenter, från Linnéuniversitetet, som ska intervjua dem (på engelska, givetvis). Eftersom jag ska jobba halva lördagen (speaking exams for Cambridge Advanced English och Business English Certificate) så går jag hem tidigare idag. Tanken är att jag ska hinna in en vända på gymmet och sedan lägga resten av eftermiddagen och den tidiga kvällen på Huset. Jobbigt - men roligt!

Jag tror för övrigt att jag känner lite extra stress eftersom jag eventuellt måste lägga en heldag i Malmö - mitt i flytten - för att följa med killen från igår till ett möte med Migrationsverket. Ska kontakta dem idag och se om det 1. går att ses på närmare håll (jag undrar hur de tänker när de vill ses 25 mil bort..?) och 2. om det går att flytta mötet en vecka. Jag har dock klena förhoppningar...

Med Huset föds också tankar på, och längtan efter, en katt. Annhelen lovade assistera mig den dagen det blir dags att börja se sig om efter en. Har man ett hus så ska man ha en katt. Basta! Eller kanske... MJAU!

(Rymlingen Fröken Smilla)


Emmaboda 9 mars, 2011

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

En? en ynkans katt, njäeeee... du behöver nog minst två helst fler *smiles* tror jag...

Å du.. du har ju tagit bort snön ur bloggen... är det då ditt "fel" att förmiddagens strålande solsken här förbyttes till först strilande regn sen stoooora snöflingor å till sist nästan stormblåst och små isiga flingor... Läääffkit väder tycker jag.


Men... bra anledning att sitta inne och vara pysslig iallafall för det busvädret vil jag nog helst slippa vara ute i.

magda sa...

Hihi... Jo... egentligen vill jag ha två... men skaffar nog en i taget, tänker jag?

Ujujuj... Kanske är ovädret mitt fel? Fast här regnar det! Och det gillar jag för då försvinner det där kalla vita så mycket snabbare!

Jag stannar ,jag också! Pyssla på!

*kram*