torsdag 31 mars 2011

flitigt värre

Efter jobbet och provianteringen tog jag mig hem i det råkalla och väl hemma lagade jag en mugg te och sakta vaknade livsandarna igen. Såpass att jag sedan tog itu med att pyssla upp fönsterbänkarna i vardagsrummet och sedan griffeltavlan i köket, den som nu döljer det fula innehållet i fläktskåpet. Inga stordåd, men skönt att ha det gjort. Nu känns köket färdigt (även om jag fortfarande har ett bajsbrunt kylskåp, och måste dras med det tre veckor till...) och vardagsrummet blev extra mysigt nu när växter och annat kan stå i fönstren och trivas.

3 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Hihi... Det e så roligt för jag e inte alls överraskad! Jag kunde nästan ha inrett ditt hus åt dig, tror jag :) Så spännande hur människor man mest känner via nätet visar sig bo så som man har trott!

Menar inte att du är uppenbar och "forutsigbar" (va fasen heter det på svenska?), det är du absolut inte, men just med inredningen i ditt hus så tror jag faktiskt att jag har slagit hammaren på spiken =)

Jajja sa...

Så fint, mysigt i sann Madga-anda! Ingen kan göra det så mysigt som du.

Trevlig helg!

Kram

magda sa...

Tack, Vanja! Och Lilla gumman... jag tycker det är så spännande att du läser mig på det viset! :)))