torsdag 10 mars 2011

varm chåkla

Det är sådant väder idag. Varm-chåkla-väder. Gråsjaskigt snöbloffsklafsregn. Men jag har hållit mig varm med målning (arbetsrummet är nu klart och jag har målat lite dörrkarmar och ett par element, också) och plantering av pelargonsticklingar. Dels de fyra jag fick igår och dels några ätteläggar av Mårbackan från förra året, som övervintrat så fint. Hela köksfönstret i Huset är nu fyllt av pelargoner i lerkrukor. Det står några i ett av fönstren på övervåningen också - det rum som ska bli gästrum. En annan sak som värmde var paketet från odla.nu som kom idag. Det innehöll två rotknölar till Cosmos atrosanguineus, a k a Chokladblomma. Just den här varianten heter Hot Chocolate. Synnerligen lämpligt. Jag har aldrig odlat sådana förut, men de verkar hyfsat lätta att dra upp och sedan kan man övervintra dem också. Och dela, eller ta sticklingar av, om man vill föröka dem.

Och så har jag haft en liten holmgång med en förfärligt dryg advokat. Ingen vann. Men jag ska spänna ögonen i honom när vi träffas nästa vecka. Han ska företräda en av "mina" pojkar i ett asylärende så jag blir ju tvungen att dras med honom ett tag. Och han med mig. ;-)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 1357 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 500 (lågt räknat! :-)
TOTAL: 857/1300 kcal
Känsla: jordig (under naglarna)!

Inga kommentarer: