onsdag 9 mars 2011

tokhungrig

Nästan fem timmars hårt arbete i Huset blev det idag. Sovrummet är klart för golvslipning! Jajamen! Arbetsrummet behöver en strykning till, av väggarna. Det blir i morgon! Snickerierna i hallen är färdigmålade, liksom de i köket. Om tiden och orken medger i morgon ska jag ge mig på några dörrar och grundmåla. Men det är överkurs. Inget jag egentligen planerat att hinna med innan inflytten.

Allt detta arbetande gör mig ju galet hungrig! Jag blev tvungen att laga mig en bastant Carbonara när jag kom hem, efter väl förrättat värv. Den satt som en smäck. Dessert: Hallonsorbet! Och nu har jag drabbats av paltschwimen... *gäsp*

Förresten... jag har fått hem fyra stycken härliga pelargonbebisar, från Sutarve! En Plenty (äggskalspelargon)...

...en Ardwick Cinnamon (liten doftpelargon, med doft av kanel och ingefära)...

... en Royal Black Rose (hängpelargon)...

och en Gammal Svensk Dubbel Vit (Mårbackavariant)!

Imorgon ska jag köpa en säck pelargonjord och plantera dem! Jag tror de får flytta rakt in i Huset! Och så småningom kommer de att blomma lika vackert som förebilderna här ovan!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 2010 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 954 (lågt räknat! :-)
TOTAL: 1056/1300 kcal
Känsla: comatose...

Inga kommentarer: